موسسه آریاناپارس
موسسه آریاناپارس

موسسه آریاناپارس

معرفی کشور کانادا

کشور کانادا

Canada

کشور کانادا دومین کشور وسیع جهان نام دارد. کانادا حدود ۹.۹۸۴.۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت داشته و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی امتداد یافته است. کانادا از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام متصل است. کانادا از جنوب با ایالات متحده آمریکا هم مرز بوده که طولانی ترین مرز مشترک زمینی جهان را با همدیگر دارند.

کانادا به عنوان کشوری مهاجر پذیر همواره پذیرای مهاجران زیادی از سراسر کشورهای جهان است، بطوریکه حدود ۲۰ درصد تولدهای کانادا به افراد خارجی و غیر بومی تعلق دارد. در ادامه به مطالب بیشتری در مورد کانادا و اینکه پایتخت کشور کانادا کجاست، اشاره می کنیم.


آشنایی با کانادا

کشور کانادا بر پایه اقتصاد آزاد بوده و یک جامعه پیشرفته دموکراتیک بشمار می آید. کشور کانادا دارای دو زبان رسمی است. بدین ترتیب زبان های انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی کانادا هستند. با آنکه کانادا دومین کشور پهناور جهان پس از روسیه است ولیکن جمعیتی حدود ۳۷ میلیون نفر دارد. اغلب جمعیت کانادا در شهرهای جنوبی آن کشور و نزدیک مرز ایالت متحده آمریکا ساکن هستند.

آشنایی با کانادا

در کشور کانادا شهر تورنتو بزرگترین شهر آن بشمار می آید. مناطق شمالی کانادا از تراکم جمعیتی کم برخوردار بوده و در برخی موارد خالی از سکنه است. واحد پول کانادا، دلار کانادا بوده و حدود ۷۷ درصد مردم کانادا مسیحی هستند. کشور کانادا همواره جزو برترین کشورهای دنیا برای زندگی رتبه بندی می شود. استانداردهای زندگی، رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان امید به زندگی را در آن افزایش داده است چنانچه متوسط امید به زندگی در کانادا ۸۱ سال است.

فرهنگ مردم کانادا

فرهنگ کشور کانادا چند ملیتی است. فرهنگ کانادا متاثر از فرهنگ انگلیسی، فرانسوی، آمریکایی و سنت های مهاجران آن است. فرهنگ کانادا بر پایه انصاف، برابری و عدالت اجتماعی استوار بوده و با آغوش باز پذیرای فرهنگ های مختلف هستند. این موضوع در سیاستهای مهاجر پذیر کانادا به خوبی مشاهده می شود. مردم کانادا در ایالت ها و مناطق مختلف فرهنگهای متفاوتی دارند.

به عنوان مثال در استان کبک واقع در شرق کانادا فرهنگ فرانسوی بر انگلیسی غالب است. کانادا در اول جولای سال ۱۸۶۷ میلادی استقلال خود را از پادشاهی بریتانیای کبیر بدست آورد ولی تا کنون بخشی از کشورهای مشترک المنافع بشمار می آید. ملکه الیزابت دوم به عنوان پادشاه و ملکه بریتانیا و کشورهای همسود از جمله کانادا تلقی می شود. فرهنگ کشور کانادا تلفیقی از نظم و انضباط، جامعه محوری، حفاظت از محیط زیست، احترام متقابل و رعایت ادب است.

شرایط اقتصادی کشور کانادا

کشور کانادا با تولید ناخالص داخلی حدود ۱.۷۹ تریلیون دلار یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. کانادا جزو ثروتمندترین کشورهای جهان بوده و دوازدهمین صادر کننده بزرگ جهان شناخته می شود. ایالت کبک واقع در شرق کانادا جزو بزرگترین ایالت های کانادا بوده که درآمد اقتصادی خوبی دارد. کانادا دارای منابع معدنی متعدد، صنایع پیشرفته های مانند خودروسازی، صنایع شیمیایی، چوب و کاغذ بوده و محصولات کشاورزی مانند میوه، گندم، سبزیجات، توتون و دانخه های روغنی را تولید می کند.

شرایط اقتصادی کشور کانادا

از دیگر بخشهای اقتصادی کشور کانادا می توان به خدمات بهداشتی و مراقبتی، آموزش، امور مالی و خدمات تجاری اشاره نمود. این بخشها قسمت عمده درآمد کانادا را تشکیل می دهند. تولید ناخالص داخلی کانادا در سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۷ درصد بوده و پیش بینی می شود این روند در سالهای آینده نیز حفظ گردد. صادرات کشور کانادا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲ درصد بوده و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۰ به ۱.۸ درصد و در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲ درصد افزایش یابد.

ایالت های کانادا

کانادا دارای تعداد ۱۰ ایالت و سه قلمرو است. آیا می دانید پایتخت کشور کانادا کجاست؟ پایتخت کانادا شهر اتاوا است ولی در کشور کانادا شهر تورنتو، ونکوور و مونترال جزو شهرهای بزرگ و مهم هستند. ایالت های کانادا از شرق به غرب به ترتیب نیوفانلند و لابرادور، پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیو برانزویک، کبک، انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا است. در کشور کانادا تورنتو بزرگترین شهر نامیده می شود که در استان انتاریو قرار دارد. از دیگر شهرهای مهم کانادا مونترال است که در ایالت کبک قرار دارد.

ایالات کانادا

در واقع در کشور کانادا شهر مونترال بزرگترین شهر فرانسوی زبان محسوب می شود. شهر ونکوور نیز در استان بریتیش کلمبیا به عنوان غربی ترین استان کانادا واقع است. کانادا علاوه بر ۱۰ ایالت دارای سه قلمرو به نامهای یوکان، نواحی شمال غرب و نوناووت است که در قسمتهای شمالی خاک کانادا قرار دارند.

برترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

ایرانیان زیادی در کانادا زندگی می کنند. طبق آمار رسمی منتشر شده از دولت کانادا، حدود ۲۲۰.۰۰۰ نفر ایرانی و یا ایرانی تبار در کانادا زندگی می کنند. محبوب ترین شهرهای کانادا برای ایرانیان شامل تورنتو، ونکوور، مونترال و اتاوا است. طبق بررسی های صورت گفته حدود ۴۴ درصد ایرانیان در کشور کانادا تورنتو زندگی می کنند، حدود ۲۲ درصد ایرانیان در کشور کانادا ونکوور و ۱۰ درصد در کشور کانادا شهر مونترال ساکن هستند.

جهت کسب اطلاعات درباره تحصیل در کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: تحصیل در کانادا

بدین ترتیب مقصد اغلب ایرانیان استانهای انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا است. ایالت انتاریو مهمترین استان کانادا بوده که ایرانیان زیادی در آن ساکن هستند. استان کبک که یک استان فرانسوی زبان نامیده می شود با فراهم آوردن امکانات مناسب برای مهاجران یکی از مناسب ترین استانهای کشور کانادا برای زندگی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کشور کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: آشنایی با کشور کانادا

تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا و هزینه های آن

تحصیل در استرالیا بدون تردید هدف و آرزوی بسیاری از ما می باشد. برای این که بدانید باید چه مراحلی را برای آغاز زندگی در استرالیا طی کنید، و چه مدارکی برای تحصیل و اقامت در استرالیا نیاز خواهید داشت، بهتر است با ما همراه باشید.

دانشگاه هایی که برای تحصیل در استرالیا در دسترس دانشجویان قرار دارند، همگی دارای بهترین متدهای آموزشی می باشند. از این رو دانشجویان بسیار زیادی این کشور را برای اغاز ادامه تحصیل انتخاب می کنند. اما شرایط تحصیل در استرالیا بسیار خاص و مهم است.

البته برخی دیگر از افرادی که کشور استرالیا را برای زندگی انتخاب می کنند و قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، به دنبال خدمات بهتر شهروندی، فرصت های شغلی مناسب برای هر رشته و گرایش، و از همه مهمتر زندگی در آب و هوای عالی می باشند.

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل، مهاجرت به استرالیا از طریق ورزش، مهاجرت به استرالیا از طریق بشردوستانه، مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی، مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج و ... از جمله مهمترین روش های مهاجرت به استرالیا در سال 2020 به شمار می روند. موسسه آریانا اپلای دارای مشاورین زبده در جهت راهنمایی شما برای تحصیل در استرالیا می باشد.


مقاطع تحصیلی در استرالیا

مدارس در این کشور به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم شده و در هر مقطعی مهاجر می پذیرند. از این رو همه افراد در هر مقطع سنی می تواند اقدام به تحصیل در استرالیا نمایند. دانش آموزان از سن 7 سالگی، در ابتدایی تحصیل نموده، تا سن 12 و 13 سالگی وارد دبیرستان می شوند، و تا سن 17 و 18 سالگی نیز دبیرستان را سپری می کنند.

تحصیل در استرالیا

پس از آن می توانند برای تحصیل در استرالیا وارد دانشگاه شوند. باید بگوییم دوره کالج را در سن 15 تا 18 سالگی دردوره دبیرستان جای می دهند. افرادی که والدین آنها در استرالیا اقامت دارند، نیازی به تهیه ویزای تحصیلی استرالیا ندارند و می توانند در مدارس دولتی این کشور اقدام به تحصیل نمایند.


 هزینه ها و حق کار در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا بستگی به این که دانشجو متاهل باشد یا مجرد متغیر است. یک فرد مجرد برای زندگی در استرالیا و هزینه های خود، باید سالانه مبلغی معادل 20.000 دلار بپردازد. برای زندگی و تحصیل در این کشور دانشجو ملزم به دریافت ویزای تحصیلی نیز می باشد.

این مبلغ که به عنوان هزینه تحصیل در استرالیا بیان نمودیم، جدای از شهریه دانشگاهی بوده و بسته به شیوه زندگی هر فرد متفاوت می باشد. مثلا دانشجویانی که متاهل هستند، باید سالانه مبلغی معادل 7000 دلار برای همسر، و 4000 دلار نیز برای هر یک از فرزندان خود به این مبلغ اضافه کنند.

ارزش پول در کشور استرالیا حتی نسبت به کشور های بریتانیا و آمریکا نیز بالاتر است. از این رو مردم این کشور در بالاترین استانداردهای جهانی زندگی می کنند.


مزایای تحصیل در استرالیا

مزایای بسیار زیادی را می توانیم برای تحصیل در این کشور بیان نماییم. از جمله مهمترین مزایا، بدست آوردن فرصتی عالی برای دانشجویان بین المللی می باشد، که به دنبال دستیابی به موقعیت شغلی مناسبی هستند. تحصیل در استرالیا این موقعیت عالی را برای دانشجویان به دنبال خواهد داشت.

از طرف دیگر با اقامت در استرالیا چندان سخت و دشوار نیست. اگر امتیاز لازم را به درستی در این کشور کسب نمایید، قادر خواهید بود تا کشور استرالیا را به عنوان خانه دوم خودتان انتخاب کنید. همیشه تحصیل در کشور های پیشرفته ای همچون استرالیا، مسیر های عالی را پیش روی افراد قرار داده است.

پس از اقدام به تحصیل در این کشور می توانید ویزای دانشجویی دریافت نموده و حداکثر 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوید.


معایب تحصیل در استرالیا

علاوه بر مزایای بسیاری که می توانیم برای تحصیل در کشور استرالیا بیان نماییم، باید بگوییم معایبی نیز برای این عمل وجود خواهد داشت. بسیاری از دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در کشورهای خارج دارند، باید از نظر مدرک زبان، سطح بالایی را گذرانده باشند.

البته باید خاطر نشان نماییم، تحصیل در استرالیا به این معنا نیست که شما در تمامی مقاطع حتما در زمینه زبان انگلیسی مهارت بالایی داشته باشید. به همین اندازه که شما قادر باشید مکالمات روزانه خود را انجام داده و با دیگر دانشجویان ارتباط برقرار نمایید، کافی خواهد بود.

یکی دیگر از معایب تحصیل در استرالیا تنها ماندن در یک کشور خارجی، به دور از خانواده است. این مسئله بسیاری از دانشجویان را با مشکل مواجه نموده و آنها را دچار حالت های افسردگی و کسالت می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در استرالیا به مقاله سایت آریانا اپلای مراجعه نمایید. 

مهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت به استرالیا

از مهاجرت به استرالیا می توان به عنوان یکی از بهترین فرصت ها برای زندگی و تحصیل افراد نام برد. به جرات می توان بیان داشت که همه افراد حتی به شکل گذرا به مهاجرت به این کشور فکر کرده اند.

استرالیا طی سالیان زیادی به عنوان کشوری مهاجر پذیر و دارای امکانات عالی در میان سایر کشور ها مطرح بوده است. تعداد فزاینده مهاجران از کشور های مختلف یه استرالیا خود بیانگر همین موضوع می باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل، مهاجرت به استرالیا از طریق ورزش، مهاجرت به استرالیا از طریق بشردوستانه، مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی، مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج و ... از جمله مهمترین روش های مهاجرت به استرالیا در سال 2020 به شمار می روند.

در ادامه، گروه تحریریه آریانا اپلای به بیان اطلاعاتی جذاب و کاربردی در زمینه شرایط مهاجرت به استرالیا می پردازد. بدیهی است که با در اختیار داشتن اطلاعات هر چه بیشتر، افق پیش روی شما روشن تر ترسیم شده و تصمیم منطقی تری اتخاذ خواهید نمود.


تاریخچه و فلسفه مهاجرت به استرالیا

پیش از قرن هفدهم ساکنان استرالیا را تنها بومی های این سرزمین تشکیل می دادند. کشف طلا در این قاره که پس از تبعید مجرمان و متهمان از بریتانیای کبیر به این کشور صورت پذیرفت منجر به ورود مهاجران زیادی به این کشور شد.
اما، سیاست های کنونی این کشور، که تا حد زیادی متاثر از اتفاقات پس جنگ جهانی دوم می باشد، نیز نقش بسزایی در جذب مهاجرین از اقصی نقاط دنیا ایفا کرده است.

تاریخچه مهاجرت به استرالیا

در راس این سیاست ها، افزایش جمعیت مطرح شده، به طوری که جمعیت مهاجرین این کشور از 68 هزار نفر در سال 1999 به حدود 190 هزار مهاجر در سال 2012 رسیده است. این آمار در سال 2016 به حدود 23 میلیون مهاجر رسیده که بیش از 25 درصد جمعیت این کشور را پوشش می دهد.


روش های مهاجرت به استرالیا

هنگامی که صحبت از مهاجرت به استرالیا به میان بیاید، در نگاه نخست چهار روش اصلی به چشم می خورد. در ادامه به معرفی شرایط مهاجرت به استرالیا خواهیم پرداخت.


مهاجرت فامیلی

در صورت برخورداری یکی از اقوام درجه یک شما از اقامت دائم یا شهروندی استرالیا، این روش نوید بخش است. منظور از اقوام درجه یک همسر، فرزند و والدین می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این روش مهاجرتی می توانید به مطلب مرتبط با عنوان مهاجرت فامیلی به استرالیا مراجعه نمایید.


مهاجرت کاری و نیروی متخصص

شمار زیاد متقاضیان کار در استرالیا باعث شده تا اداره مهاجرت این کشور روش های گوناگونی را برای اقامت دائم و موقت افراد واجد شرایط ارائه نماید. این روش ها به دو شاخه کلی نیروی متخصص و دعوت نامه شغلی تقسیم بندی می شوند.

مهاجرت نیروی متخصص کاری به استرالیا

شاخه نخست سیستم امتیاز بندی نیروی متخصص می باشد. فاکتور هایی مانند سن، شغل کنونی و سابقه کاری، مدرک تحصیلی، دانش و مدرک زبان انگلیسی و از این دست متقاضیان را در نگاه اداره مهاجرت استرالیا واجد شرایط اخذ اقامت این کشور می نمایند.

هر کدام از این فاکتور ها دارای وزنی مشخص بوده که ممکن است با توجه به شرایط این کشور در برهه های مختلف، تغییر نماید. یکی از مزایای این روش اخذ اقامت دائم یا PR استرالیا بوده که در ادامه بیشتر بدان خواهیم پرداخت.

اقدام جهت مهاجرت به استرالیا از طریق دعوت نامه شغلی به عنوان شاخه دوم این روش مهاجرتی به شمار می رود. طی سالهای اخیر، مهاجرت به کشور استرالیا از این دو طریق بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. 


مهاجرت تجاری و سرمایه گذاری

افزایش میزان کارآفرینی، که به مثابه کاهش تعداد بیکاران تلقی شده ، همیشه در کانون توجه دولت های بزرگی مانند دولت استرالیا بوده است. این کشور با توجه به شرایط و مدارک مورد نیاز، آغوش خود را به روی مهاجرین مختلف با سرمایه کافی گشوده است.

با مطالعه مقاله تخصصی مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری در وب سایت آریانا اپلای اطلاعات دقیق تری دراین حوزه کسب خواهید کرد.

هر کدام از این فاکتور ها دارای وزنی مشخص بوده که ممکن است با توجه به شرایط این کشور در برهه های مختلف، تغییر نماید. یکی از مزایای این روش اخذ اقامت دائم یا PR استرالیا بوده که در ادامه بیشتر بدان خواهیم پرداخت.

اقدام جهت مهاجرت به استرالیا از طریق دعوت نامه شغلی به عنوان شاخه دوم این روش مهاجرتی به شمار می رود. طی سالهای اخیر، مهاجرت به کشور استرالیا از این دو طریق بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به این دو روش طلایی مهاجرت به استرالیا می توانید مقاله تخصصی در این حوزه را از همین وب سایت مطالعه نمایید.


مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

از ازدواج در استرالیا می توان به عنوان یکی سریع ترین روش های مهاجرتی نام برد. به منظور احراز شرایط این نوع مهاجرت، متقاضیان بایستی قوانین استرالیا در خصوص ازدواج را رعایت نمایند.

به عنوان مثال، سن بالای 18 سال و انجام پروسه ازدواج همراه با رضایت طرفین از جمله مهمترین فاکتورها به شمار می روند. طی سالهای اخیر، افرادی از این طریق به استرالیا مهاجرت کرده ولی پس از رسیدن به آن کشور و دستیابی به شرایط مناسب ازدواج خود را باطل نموده اند.

به همین روی و به منظور اطمینان از واقعی بودن این ازدواج، اداره مهاجرت استرالیا پس از انجام بررسی های لازم به فرد متقاضی اقامت موقت 2 ساله اعطا می کند. با اتمام زمان این اقامت، فرد متقاضی قادر به درخواست اقامت دائم استرالیا خواهد بود.

موارد مالی و وجود اسپانسر توسط یکی از زوجین از مهمترین فاکتورهای دریافت و تمدید این اقامت است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ای با همین نام در وب سایت آریانا اپلای مراجعه نمایید.


مهاجرت تحصیلی استرالیا

در میان کشور های دنیا، استرالیا به عنوان یک کشور انگلیسی زبان ارائه دهنده خدمات آموزشی با کیفیت عالی می درخشد. این امر منجر به اقدام سالیانه عده چشم گیری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور شده است.

لازم به ذکر است که نام تعداد کثیری از دانشگاه های استرالیا در بین 200 دانشگاه برتر دنیا به چشم می خورد. برترین دانشگاه های استرالیا برایمهاجرت تحصیلی از دیدگاه وب سایت معتبر رتبه بندی QS به شرح زیر هستند.

  • Australian National University
  • The University of Melbourne
  • The University of Sydney
  • University of New South Wales
  • The University of Queensland
  • Monash University
  • University of Western Australia

مقاطع تحصیلی مختلفی نیز از آمادگی تا دکتری وجود داشته که هر یک الزامات و شرایط خود را از مهاجران تحصیلی طلب می نمایند. شرایط سنی، سوابق تحصیلی، دانش یا مدرک زبان انگلیسی با توجه به مقطع مورد نظر و یا میزان بودجه در زمره فاکتورهای اصلی مهاجرت تحصیلی قرار می گیرند. برای آشنایی با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا مقاله ویزای تحصیلی استرالیا را مطالعه نمایید.

جهت آشنایی با دیگر روش های مهاجرت به استرالیا مقاله بهترین روش های مهاجرت به استرالیا را مطالعه نمایید.

ویزای تحصیلی استرالیا

جزئیات ویزای تحصیلی استرالیا


اقدام برای ویزای تحصیلی استرالیا با توجه به شرایط و امکانات فوق العاده این کشور به عنوان یکی از مطلوب ترین روش های کنونی مهاجرتی به شمار می آید. هنگامی که صحبت از کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی به میان بیاید، استرالیا در میان 10 کشور برتر می درخشد. با توجه به اینکه استرالیا کشوری پیشرفته بوده و از سیستم و امکانات آموزشی مدرن و فوق العاده بهره مند می باشد، این کشور به یکی از 5 مقصد پرطرفدار در میان دانشجویان بدل شده است.

از لحاظ میزان توانایی خرید و یا همان درآمد افراد نیز استرالیا در میان 5 کشور برتر دنیا به چشم می خورد. همه این عوامل دست به دست هم داده تا استرالیا میزبان عده کثیری از مهاجران برای تحصیل در این کشور باشد. این امر نه تنها در میان دانشجویان ایرانی بلکه در میان همه دانشجویان بین المللی مصداق دارد. می توان ادعا کرد که اکثریت دانشجویان ایرانی مهاجرت تحصیلی به استرالیا را از ذهن خود گذرانده اند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روش های "مهاجرت به استرالیا" به مقاله ای با همین نام در وب سایت آریانا اپلای مراجعه کنید. تیم تحریریه آریانا اپلای همواره کوشیده تا اطلاعاتی جامع، مفید و واقع بینانه در اختیار علاقه مندان به مهاجرت قرار دهد.


برای اخذ ویزای تحصیلی چه مدارکی مورد نیاز است؟


مدارک مورد نیاز به منظور اخذ ویزای تحصیلی استرالیا بستگی زیادی به مقطع و رشته تحصیلی فرد متقاضی دارد. اما مواردی مانند پذیرش معتبر از دانشگاه ها، تمکن مالی و اسناد مربوط به آن جزو موارد مشترک می باشند. کلیه مدارک ارائه شده به سفارت استرالیا برای ویزای تحصیلی بایستی به شکل رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شده و تاییدات وزارت دادگستری و امور خارجه را نیز کسب نمایند. موارد زیر در میان مدارک مورد نیاز برای سفارت استرالیا به چشم می خورند.


اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
پاسپورت با اعتبار کافی
نامه تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل همراه با گردش مالی
عکس رنگی رسمی (زمینه سفید)
نامه معتبر اخذ پذیرش دهنده سطح زبان انگلیسی
انگیزه نامه
رزومه و CV

در رابطه با پاسپورت، سعی کنید تاریخ پاسپورت شما دورترین زمان ممکن باشد تا بدین ترتیب از امور اداری مربوط به تمدید آن در استرالیا در امان بمانید.
یکی از مزایای مهم تحصیل در استرالیا زبان رسمی این کشور، انگلیسی، می باشد. بدین شکل، دانشجویان بین المللی تنها نیازمند یادگیری زبان انگلیسی خواهند بود. در مقابل، اگر قصد تحصیل در اکثر کشور های اروپایی را داشته باشید، برای کار در حین تحصیل در مقطع ارشد و حتی برای تحصیل در مقطع لیسانس بایستی یادگیری زبان کشور مقصد را نیز به دستور کار خود اضافه نمایند.
برای آشنایی با تحصیل در استرالیا، مقاله تحصیل در استرالیا را مطالعه نمایید.

چگونه برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنیم؟


کیفیت بالای آموزشی و آینده درخشان پس از تحصیل از جمله مواردی بوده که هنگام تصمیم گیری راجع به تحصیل در استرالیا به چشم می خورند. تقریبا همه دانشگاه های این کشور دارای رتبه بندی بالای 400 در وب سایت QS می باشند. در این بین 8 دانشگاه استرالیا به کسب رتبه کمتر از 100 در این وب سایت نائل آمده که به گروه 8 یا Go 8 معروف می باشند.

کسب بیش از 15 جایزه جهانی نوبل نیز در زمره افتخارات دانشجویان دانشگاه های استرالیا خود نمایی می کند. مواردی از این دست استرالیا را در میان کشور های برتر در جذب دانشجویان خارجی قرار داده است. در ادامه، گروه تحریریه آریانا اپلای به بیان نکاتی بسیار مهم در زمینه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا خواهد پرداخت.


نامه پذیرش دانشگاه های استرالیا


مدارس در این کشور به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم شده و در هر مقطعی مهاجر می پذیرند. از این رو همه افراد در هر مقطع سنی می تواند اقدام به تحصیل در استرالیا نمایند. دانش آموزان از سن 7 سالگی، در ابتدایی تحصیل نموده، تا سن 12 و 13 سالگی وارد دبیرستان می شوند، و تا سن 17 و 18 سالگی نیز دبیرستان را سپری می کنند.


گام هایی از قبیل تکمیل فرم های پذیرش، ترجمه و اخذ تاییدات مدارک تحصیلی، ریز نمرات و سایر مدارک مربوطه، پیش پرداخت شهریه دانشگاه، مدرک زبان و از این دست در اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های استرالیا وجود دارند. البته ممکن است مراحل دیگری نیز به اقتضای دانشگاه، رشته و شرایط فرد متقاضی به موارد فوق اضافه گردد. اگر علاقه مند به تحصیل در استرالیا می باشید، گروه مشاورین آریانا اپلای شما را در صفر تا صد این راه پشتیبانی خواهند کرد.

مجموعه آریانا اپلای تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد. دارا بودن نمایندگی بسیاری مراکز دانشگاهی معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار آریانا اپلای بوده و سرلوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود.

برای اشنایی با تحصیل در سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا و آمریکا این مقالات را مطالعه نمایید. تحصیل در آمریکا ، تحصیل در کانادا


درخواست وقت سفارت استرالیا


هم اکنون درخواست وقت سفارت استرالیا برای اهداف متخلف به شکل آنلاین امکان پذیر می باشد. می توان با مراجعه به وب سایت سفارت استرالیا و پر نمودن فرم مربوط ویزای هزینه و پرداخت هزینه مربوطه وقت سفارت این کشور را اخذ نمود. نکته قابل توجه در این قسمت عدم تغییر وقت های سفارت استرالیا می باشد. به همین دلیل جمع آوری مدارک مورد نیاز و مشورت با مشاوران برند آریانا اپلای قبل از اخذ وقت سفارت استرالیا را اکیدا توصیه می نماییم.


مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا


در صورت نیاز به مراجعه به سفارت استرالیا، در تهران – زعفرانیه – خیابان یکتا ، به منظور انجام مصاحبه یا نیاز به ارائه مدارک بایستی مواردی از جمله فرم درخواست ویزا، رسید هزینه سفارت، نامه پذیرش، تمکن مالی، مدارک تحصیلی، مدرک زبان و مدارک شناسایی را ارائه دهید.

البته لازم به ذکر است که طی سالهای اخیر اکثر درخواست های این سفارت و ارائه مدارک مربوط به شکل آنلاین و الکترونیک بوده که گام مهمی در جهت تسریع روند به سرانجام رساندن پروسه های اخذ ویزا به حساب می آید.


هزینه های ویزای تحصیلی استرالیا


برای صدور ویزای تحصیلی استرالیا هزینه متقاضی اصلی 575 دلار و برای همراه بالای 18 سال 430 دلار می باشد. این مبلغ برای همراه زیر 18 سال 140 دلار خواهد بود. پرداخت این هزینه به شکل آنلاین بوده و سپس رسید پرداخت توسط فرد متقاضی به سفارت استرالیا ارائه خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که هزینه درخواست صدور ویزا به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد. بنابراین، پیش از ثبت درخواست حتما مدارک خود را بررسی و تکمیل نمایید. همچنین می توانید با ارتباط با مشاوران ارشد گروه آریانا اپلای جهت تکمیل مدارک مشاوره دریافت نمایید.


مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی استرالیا


با توجه به رشته، مقطع، دانشگاه مقصد و شرایط فرد متقاضی مدت زمان بررسی درخواست و اعطای ویزا متفاوت می باشد. در ادامه اطلاعات مفیدی در رابطه با میانگین زمانی بررسی و صدور ویزای تحصیلی استرالیا به تصویر کشیده شده است.


شانس اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2020


طی سالهای اخیر، تعداد مهاجران به استرالیا به طرز چشمگیری افزایش یافته و همه ساله درخواست زیادی مبنی بر صدور ویزای تحصیلی استرالیا توسط سفارت این کشور دریافت می گردد. همین امر منجر به اعمال سیاست های سخت گیرانه ای توسط دولت استرالیا برای مهاجرین شده است. سیاست های کنترل جمعیت نقش مهمی در سختگیری دولت استرالیا نسبت به صدور ویزا ایفا می نماید.

در حال حاضر شانس اخذ ویزای تحصیلی در مقایسه با سایر روش های مهاجرت به استرالیا بالا تر است. البته تمکن مالی افراد برای مقاطع مختلف، به منزله مهر تاییدی بر توانایی فرد در پرداخت هزینه های خود، در کنار دیگر موارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

مجموعه آریانا اپلای به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما عزیزان توصیه می کند برای هرگونه اقدام جهت مهاجرت به خارج از کشور اطلاعات دقیق در ارتباط با شرایط زندگی، کار یا تحصیل در کشور مقصد کسب نمایید.