موسسه آریاناپارس
موسسه آریاناپارس

موسسه آریاناپارس

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

انواع مختلفی از مؤسسات آموزش عالی (بعد از دوره متوسطه) در کانادا وجود دارد که شامل کالج ها، دانشکده های علمی، فنی و کاربردی، مدارس علمی و دانشگاه ها می باشد. دانشکده ها غالباً گواهینامه ها ، دیپلم ها و مدرک دانشگاهی را اعطا می کنند، در حالی که دانشگاه هایی که به طور معمول بیشتر در زمینه تحقیق فعالیت دارند، هم در مقاطع کارشناسی و هم کارشناسی ارشد، مدرک دانشگاهی اعطا می کنند.

دستیابی به مدرک کارشناسی در کانادا بین 3 تا 4 سال طول می کشد. بسته به نوع مدرک تحصیلات تکمیلی که قصد کسب آن را دارید ، یک دوره کارشناسی ارشد بین یک تا سه سال به طول می انجامد. سیستم آموزشی از استان به استان تفاوت های جزئی وجود دارد زیرا مراکز آموزش عالی در کانادا توسط دولت های استان مربوطه اداره می شوند.

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا

در مقایسه با اکثر کشورهای انگلیسی زبان، هزینه تحصیل در کانادا مقرون به صرفه تر است. هزینه شهریه برای دوره کارشناسی دانشگاه می تواند بسته به موسسه و برنامه ای که برای تحصیل انتخاب کرده اید، بین 15 تا 35 هزار دلار تعیین می گردد. شهریه دانشگاه ها برای تحصیل در رشته های هنری و علوم انسانی پایین تر از مدرک مهندسی یا پزشکی است.

هزینه های زندگی در کشور کانادا متناسب با سبک زندگی و ایالت مورد نظر مشخص می شود. به صورت معمول هزینه های یک سال زندگی در کانادا بین 10 تا 13 هزار دلار تعیین می گردد. بیشترین هزینه را هزینه های مسکن در بر می گیرد.

نحوه اقدام برای مدرسه، کالج یا دانشگاه

هر موسسه آموزشی در کشور کانادا قوانین مختلفی در مورد نحوه اخذ پذیرش دارد. دانشجویان باید یک سال قبل از شروع تحصیل در کانادا شرایط مورد نظر را فراهم نمایند. نحوه اخذ پذیرش از هر دانشگاه در وب سایت رسمی دانشگاه اعلام شده است. اطلاعات مورد نظر شامل موارد زیر می باشد.

  • هزینه درخواست
  • شهریه
  • بیمه سلامت
  • اجاره و هزینه زندگی در کانادا چقدر است
  • تست های زبان

پس از تکمیل فرم های ثبت نام و اخذ پیرش، برای دانشجویان نامه پذیرش ارسال می شود که با این نامه اجازه تحصیل برای دانشجویان بین المللی صادر می شود.

آیا واجد شرایط تحصیل در کانادا هستید؟

بر اساس اعلام دولت کانادا، برای اینکه بتوانید ویزای دانشجویی کانادا را دریافت نمایید، باید چندین الزام را رعایت کنید.

  • در قدم اول اخذ پذیرش از یک موسسه آموزشی در کشور کانادا
  • تثبیت تمکن مالی برای حضور در کانادا اعم از:
  • شهریه
  • هزینه های زندگی برای خود و اعضای خانواده که همراه شما به کانادا
  • گواهی عدم سوءسابقه و سوءپیشینه 
  • باید از سلامت خوبی برخوردار باشید و در صورت لزوم مایل به انجام معاینه پزشکی باشید.

چه زمانی باید برای اجازه تحصیل خود درخواست کنید؟

دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در کانادا هستند باید اطمینان حاصل کنند که با قوانین و روندهای مربوط به ورود به کانادا برای تحصیل آشنا هستند. بهترین و دقیق ترین منبع برای اطلاعات، دولت فدرال کانادا است. دولت فدرال تابعیت و مهاجرت کانادا (CIC) را اداره می کند.

برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد. اخذ نمایندگی از بسیاری مدارس و مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار  آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی خود نیز خواهد بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد